הקשר בין תכשיטים לאהבה

מאז ומתמיד, ובכל התרבויות, היה לתכשיטים קשר עמוק מאד לאהבה. למען הדיוק, התכשיטים פעמים רבות סימלו, ועדיין מסמלים, אהבה, בעיקר בין בני זוג אך גם בין חברים ובני משפחה אחרים. אין דרך יותר פשוטה להוכיח את הקשר בין תכשיטים לאהבה מאשר לציין את טבעת האירוסין וטבעת הנישואין. 

כמעט בכל התרבויות בעולם נהוג שהחתן נותן לכלתו טבעת בארוסיהם, וכמובן טבעת נוספת ביום חתונתם. ביהדות, טבעת הנישואין משמשת לקידושין שבין בני הזוג, אולם על פי ההלכה יכול הבעל לקדש את אשתו במטבע פשוט. למרות זאת, בכל הקהילות בעולם ובכל הזמנים היה נהוג תמיד לקדש את האישה דווקא בטבעת. 

הטבעת מסמלת הן את האהבה והן את המחזוריות של החיים הזוגיים (בגלל הצורה המעוגלת שלה).

אקט של אהבה

כאשר אנו רוצים להראות למישהו שאנו אוהבים ואו מעריכים אותו, אנו מעניקים לו או לה מתנה. זו אמנם יכולה להיות כל מתנה, אבל כאשר מדובר במתנה של איש לאשתו, או בכלל במתנה לאישה, הדרך הטובה ביותר להראות את האהבה והערכה היא להעניק לה תכשיט – פריט אשר אהוב על כל אישה באשר היא, ואשר מסמל בצורה הטובה ביותר את האהבה אליה.

הקשר בין תכשיטים לאהבה בתרבויות שונות

תכשיטים מסמלים אהבה בכל מצב. אין זה משנה אם נותנים תכשיטי כסף, תכשיטי זהב או תכשיטי אבני חן, התכשיטים תמיד מסמלים את האהבה. בתרבויות שונות חומרים שונים של התכשיטים או דוגמאות שונות שלהם סמלו רגשות או הבטחות אשר קשורות באופן ישיר או עקיף לאהבה. 

כך, למשל, אבן האמטיסט מסמלת מסירות, הפנינים מסמלות דמעות, אבן האודם מסמלת תשוקה, וכדומה. תכשיטים בצורה של סלמנדרה מסמלים אהבה בוערת וניצחת, מאחר שהסלמנדרות חיות באש. תכשיטים עם פרחי לילך מסמלים התחלה של אהבה, ניצנים של אהבה חדשה. בתרבויות מסוימות נערות משתמשות בתכשיטים מחרוזים על מנת להביע רגשי אהבה לגברים בסביבתם, אולם הן עצמן עונדות אותם רק לאחר נישואיהן, כסמל לאהבה שבין בני הזוג.

לסיכום

תכשיטי כסף או תכשיטי אבני חן, אין זה משנה. העיקר שיש אדם אהוב לקנות איתו או עבורו את התכשיטים, כי אין כמו אהבה.